Contractenrecht

Ga voor zekerheid

Ga voor zekerheid met waterdichte contracten

Als ondernemer, maar ook als particulier, ontkom je niet aan het afsluiten van contracten. Door afspraken goed vast te leggen, voorkom je conflicten en een gang naar de rechter. Onze advocaten hebben veel kennis van het contractenrecht en staan je graag bij.

Drechtsteden Advocaten heeft ruime ervaring in de procespraktijk. Hierdoor kunnen wij jou goed bijstaan bij een eventuele rechtsgang. Maar dat niet alleen, door onze ervaring in de procespraktijk kunnen we in de fase voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst ook beter advies geven. We weten waar het misgaat in de praktijk en zetten juist die kennis in bij het opstellen en beoordelen van contracten. Zo kun jij vertrouwen op de zekerheid van een goed contract.

Contractenrecht: van overeenkomst tot nakoming

Of het nu gaat om het opstellen of beoordelen van koopovereenkomsten, huurovereenkomsten of boeteclausules of het afdwingen van de nakoming van een overeenkomst: in alle gevallen geldt dat duidelijkheid essentieel is. Het is belangrijk dat helder is welke afspraken er zijn gemaakt. Dat voorkomt ellende. Wil je meer duidelijkheid over je contracten? Onze advocaten geven advies en brengen risico’s snel in kaart.

Onze dienstverlening in het contractenrecht

In het contractenrecht gaat het over verschillende soorten overeenkomsten. Denk aan bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst, een huurovereenkomst, een vaststellingsovereenkomst, een overeenkomst van opdracht, enzovoort. Heb je een contract nodig of wil je die laten beoordelen? Wij helpen je graag verder.

Lever je diensten of producten aan klanten? In je algemene voorwaarden leg je vast onder welke voorwaarden dit gebeurt. Dat versterkt jouw positie en verkleint jouw risico’s. Onze advocaten helpen je met het opstellen of controleren van algemene voorwaarden.

Als ondernemer, maar ook als particulier, krijg je vroeg of laat ook te maken met iemand die de afspraken uit de overeenkomst niet nakomt. Wij helpen je bij het afdwingen van de afspraken uit die overeenkomst. We brengen je rechten in kaart en adviseren je of het slim is om te procederen of om een andere route te kiezen.